Proiecte

Membrii Asociaţiei Bridge Language Study House implementează şi organizează proiecte de finanţare de nivel regional, naţional şi internaţional încă din anul 2004. Din anul 2010 însă şi-a lărgit activităţile în acest sens, deschizând un departament de proiecte în cadrul instituţiei Clujene.

De-alungul timpului asociaţia şi-a propus să promoveze dobândirea limbilor străine, dar şi dezvoltarea culturală, personală şi socială a grupurilor sale ţintă. Intenţia a fost să ne adresăm unei palete largi de persoane cu activităţile şi proiectele organizate, oferind şansa educării şi dezvoltării copiilor, tinerilor şi adulţilor, angajaţilor şi şomerilor, societăţilor comerciale şi indivizilor, persoanelor autohtone şi celor străine.

Proiectele implementate pentru atingerea acestor scopuri sunt redate pe această pagină în ordine cronologică.

Pentru informaţii suplimentare asupra proiectelor noastre trecute şi în curs de desfăşurare, vă rugăm nu ezitaţi să ne contactaţi!

Cu respect,

Gáspár Enikő şi Bíró Klára,

Departamentul de Proiecte al Asociaţiei Bridge Language Study House

projects@blsh.ro

0748024534

Anul 2016

”Româna altfel”
dri
Ca şi în anii trecuţi, centrul de limbi străine BLSH a organizat şi vara aceasta programe educaţionale pentru copii.

Prin proiectul „Româna altfel”, organizat de centrul BLSH şi finanţat de Departamentul pentru Relaţii Interetnice,  am organizat cursuri de limba română pentru copiii maghiari din satul Săvădisla.

Grupul ţintă al proiectului s-a format din acei copii din zonele rurale ale judeţului Cluj, care, trăind şi crescând în comunităţi maghiare compacte, au şanse mai scăzute de a acumula cunoştinţe de limba română la un nivel care să permită utilizarea limbii la nivel independent, mai ales nu la nivelul necesar pentru a obţine rezultate şcolare bune şi pentru a avea şanse de formare în continuare, pe termen lung, care ţinteşte liceul şi facultatea.

Scopul proiectului a fost oferirea de şanse copiilor menţionaţi pentru a-şi dezvolta competenţele lingvistice şi de comunicare în limba română.  Aceste cursuri s-au diferenţiat de orele de limba română din învăţământ prin scop şi prin metodele de predare. Scopul cursurilor nu a fost acumularea de cunoştinţe, învăţarea de lecţii şi de opere literare, acestea fac subiectul orelor petrecute la clasă, ci mai degrabă ca toţi copiii participanţi să devină utilizatori mai avansaţi ai limbii, să se exprime liber, în mod natural şi siguri pe sine. Metodele de predare au fost cele aplicate şi în cazul limbilor străine. Cursurile au fost ţinute de profesori cu experienţă în predare cu metode alternative, axate pe comunicare şi interacţiune.

Copiii participanţi şi-au dezvoltat semnificativ vocabularul, noţiunile de gramatică, sunt capabili să se exprime mai liber şi fluent în limba română. Abilităţile de comunicare ale copiilor participanţi s-au dezvoltat semnificativ.

Anul 2014

Concurs de povești tradiționale ”Lampa Fermecată” Ediția II.

La începutul verii anului 2014 am organizat cea de a doua ediție a concursului de povești tradiționale. Programul și-a propus și de această dată popularizarea poveștilor din folclor și creșterea cunoștințelor elevilor în ceea ce privește aceste povești.
În timp ce elevii ne-au încântat cu poveștile redate pe scenă, trei persoane i-au jurizat și le-au acordat premii: Nagy Ákos (etnograf), Fogarasi Alpár (actor), respectiv Vetési Nándor (actor și prezentator radio).
Programul a fost organizat cu sprijinul Institutului Balassi Bálint.

Să ne descoperim rădăcinile - Școală de vară de meșteșuguri populare pentru copii, Ediția II
Cea de a doua ediție a programului ”Să ne descoperim rădăcinile” a fost organizată în Satul Macău, județul Cluj în vara anului 2014 și și-a propus continuarea scopurilor primei ediții.
În urma programului 40 de copii au învățat cinci meșteșuguri populare: confecționarea șiragurilor de perle, cusutul motivelor tradiționale, vopsirea pe lemn, cioplitul lemnului, respectiv confecționarea de marionete și păpuși.
Activitățile proiectului au durat cinci zile, meșteșugurile populare fiind predate de cinci meșteri locali consacrați. Proiectul s-a desfășurat cu sprijinul financiar oferit de Guvernul României, Departamentul pentru Relații Interetnice.

Caravana Lecturii Ediția II

În perioada iunie-iulie 2014, 109 elevi ai claselor 1-8 din satele/comunele Aiton, Săvădisla și Suatu au luat parte la cea de a doua ediție a programului Caravana Lecturii. Programul a cuprins două tipuri de activități: educare interculturală, respectiv împrumutul cărților aflate în dotarea asociației organizatoare. Cu ajutorul programului de educare interculturală participanții au însușit cunoștințe despre cultura, obiceiurile și caracteristicile majorității și minorităților care trăiesc în România. În pauze, elevii au avut posibilitatea să împrumute cărți din biblioteca mobilă care s-a deplasat în satele lor. Programul s-a bucurat de un succes ridicat, chiar și copiii care la început s-au uitat sceptici la cărți au fost atrași până la urmă în program, astfel încât au fost împrumutate în total 216 cărți din bibliotecă.
Programul a fost organizat în parteneriat cu Școala Gimnazială Suatu, Școala Primară Aiton și Școala Gimnazială „Borbely Jozsef” din Săvădisla și a fost finanțat de Guvernul României, Departamentul pentru Relații Interetnice.

Anul 2013

Comorile Clujului

Scopul proiectului a fost dezvoltarea cunoștințelor tinerilor din clasele 1-4 în ceea ce privește valorile culturale și istorice ale orașului Cluj-Napoca, dar și dezvoltarea abilităților sociale ale elevilor.
Programul a cuprins 5 zile tematice, cu ajutorul căruia cei 30 de copii au cunoscut într-un mod interactiv atât clădirile istorice care îi înconjoară, cât și personalități și artiști care s-au născut în oraș.
Cele cinci tematici abordate pe parcursul programului au fost: Bisericile, Clujul Medieval, Regele Matei Corvin, Palate și case, Personalități născute în Cluj-Napoca. Programul zilnic a cuprins jocuri și abordarea interactivă a temei zilei, activități de lucru manual, pauză de masă și apoi vizitarea locurilor istorice abordate.
Programul a fost implementat cu sprijinul financiar al Fundației Bethlen Gábor din Ungaria.

Să ne descoperim rădăcinile - Școală de vară de meșteșuguri populare pentru copii, Ediția I

Scopul proiectului a fost dezvoltarea şi întărirea relaţiilor dintre persoanele provenite din diferitele etnii şi culturi ce se regăsesc în judeţul Cluj. Beneficiarii direcţi ai programului au fost 40 de copii care au participat la activităţile programului, respectiv la cursuri de meşteşuguri populare române şi maghiare: pictarea pieselor de mobilier cu motive tradiţionale; coaserea diferitelor motive tradiţionale și confecţionarea de şiraguri şi obiecte din mărgele.
Programul a fost finanțat de Guvernul României, Departamentul pentru Relații Interetnice în vara anului 2013.

Anul 2012

MOVET – Movies for Vocational Education and Training

Proiectul Leonardo da Vinci „MOVET” a fost iniţiat în decembrie 2012 şi finanţat prin programul de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, acţiunea „Transfer de Inovaţie”.
Programul şi-a propus transmiterea metodei de predare a limbilor străine prin realizarea de filme cu studenţii de la ţara de origine (Italia), către ţările partenere: România, Ungaria, Turcia şi Spania. De asemenea până la finalul programului (noiembrie 2014) partenerii şi-au propus să implementeze un manual dedicat profesorilor şi trainerilor din sectorul vocaţional cu ajutorul căruia să poată preda limbi prin metoda realizării filmelor în sala de clasă. Organizaţia noastră joacă rolul de coordonator al proiectului, fiind responsabilă în special pentru activităţile de management şi asigurare a calităţii proiectului şi a rezultatelor acesteia.

Aripi pentru Îngeri – Ediţia II.

Urmând tradiţia iniţiată în anul 2011, membrii asociaţiei BLSH au organizat de Crăciunul anului 2012 cea de a doua ediţie a programului caritativ „Aripi pentru Îngeri”. Activităţile s-au desfăşurat în data de 20 decembrie 2012 la Casa de Copii Bethesda din Jebucu, unde membrii BLSH s-au pregătit împreună cu copiii de sfintele sărbători. Realizarea cadourilor manuale, învăţarea de colinde şi jocurile comune au fost urmate de „venirea Moşului”. Locuitorii casei de copii s-au bucurat enorm pentru jucăriile, hăinuţele, produsele igienice, dulciurile şi produsele primite. În numele lor mulţumim tuturor donatorilor noştri pentru pachetele aduse acestor îngeraşi!

Vânătoarea de Comori Călăţeană

Programul a fost implementat în toamna anului 2012 şi dedicat pentru 80 de tineri din regiunea Călata. Pe durata celor 16 ore de activităţi s-au implementat programe culinare, cursuri de dans şi cântece populare, concursuri de recunoaştere a obiectelor tradiţionale şi a locurilor culturale, vizualizarea de filme şi vizite culturale.

Concursul de Poveşti Tradiţionale “Lampa Fermecată

Programul finanţat de Fundaţia Bethlen Gábor s-a desfăşurat în perioada iunie – noiembrie 2012. Scopul principal al proiectului a fost păstrarea tradiţiilor culturale cu ajutorul unui concurs de poveşti tradiţionale dedicat copiilor. Proiectul a implicat 40 de şcolari, care au prezentat în faţa juriului poveşti din folclor foarte variate. Toţi câştigătorii au beneficiat de cărţi şi de diplome de participare. Programul s-a încheiat cu un cerc de dans popular, un program foarte îndrăgit în rândul copiilor.

Caravana Lecturii

Programul „Caravana Lecturii” şi-a propus promovarea limbii maghiare, dezvoltarea nivelului de educaţie şi a competenţelor de citire, respectiv reducerea alfabetizării din zona Călatei. Scopul a fost atins cu ajutorul unei biblioteci mobile, care s-a deplasat în satele Macău şi Jebucu, respectiv un program de promovare şi educare a citirii. Programul s-a derulează în perioada iunie-august 2012, implicând 60 de copii călăţeni din cele două sate şi a fost finanţat de Guvernul României, Departamentul de Relaţii Interetnice.
Mulţumim tuturor acelora, care au donat cărţi pentru bibliotecă!

Clubul Geniilor - Ediţia II.

Cea de a doua ediţie a programului „Clubul Geniilor” s-a desfăşurat la Cluj-Napoca în primăvara anului 2012.
Şi de această dată scopul a fost ocrotirea talentului tinerilor proveniţi din şcolile Clujene în domeniul literaturii şi gramaticii limbii materne şi avut ca şi grup ţintă 30 de copii maghiari talentaţi, elevi ai claselor 5-8, respectiv 9-12.
Pe lângă activităţile oferite în anul precendent, în 2012 tinerii au avut posibilitatea de a participa şi la o emisiune radio în cadrul Paprika Radio. Mulţumim partenerului media pentru această posibilitate, respectiv Fundaţiei Tiszta Formák pentru sprijinul financiar.

Munţi şi Văi Transilvănene

În primăvara anului 2012 am organizat programul „Munţi şi Văi Transilvănene”, un program extra-şcolar care a dorit dezvoltarea identităţii tinerilor. Programul s-a adresat acelor copii din Călata şi Câmpia Transilvană, care sunt dezavantajaţi din punct de vedere lingvistic şi social.  Programul a fost bogat, conţinând predarea dansurilor şi cântecelor populare, vizitarea unor muzee etnografice şi lucru manual.

Seminar de metodologie şi managementul proiectelor pentru pedagogii din zone rurale din judeţul Cluj

Obiectivul seminarului a fost dezvoltarea competenţelor sociale şi lărgirea cunoaştinţelor a 16 pedagogi, cu ajutorul unui program intensiv de 16 ore organizat în cadrul unui sfârşit de săptămână. În prima zi a seminarului participanţii au însuşit tehnici de management al conflictului şi managementul echipei, iar prin aplicaţiile aferente metodologiei proiectelor şi a activităţilor integrate au asimilat noi cunoştinte teoretice şi practice, pe care le pot include în procesul de educare din şcoli, respectiv grădiniţe.  În cea de a doua zi pedagogii au acumulat cunoştinţe în domeniul elaborării şi managementului proiectelor de finanţare.

Anul 2011

PractiCAL - Practice Culture and Language

Parteneriatul Grundtvig „PractiCAL” a fost iniţiat în toamna anului 2011, fiind un program de 2 ani care implică 6 instituţii provenite din diferite ţări europene şi eurasiatice.
Printre obiectivele sale principale se numără: Observarea, compararea şi evaluarea metodelor prin care limbile mai puţin utilizate sunt predate, învăţate şi promovate în ţările partenerilor; Învăţarea limbilor mai puţin utilizate ale ţărilor partenere; Dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor pedagogice ale profesorilor de limbi străine; Creşterea cunoştinţelor şi aprecierii moştenirilor culturale ale altor ţări şi promovarea diversităţii culturale.
Informaţiile, pozele, rapoartele şi documentele relevante se pot vizualiza şi accesa pe pagina de facebook a parteneriatului: http://www.facebook.com/#!/groups/practical2011/

Educarea Timpurie a Tinerilor

Scopul general al proiectului iniţiat în toamna anului 2011 a fost facilitarea accesului timpuriu la o educaţie de înaltă calitatate, creşterea nivelului de informare despre cerinţele actuale ale pieţei muncii şi creşterea nivelului de ocupaţie pe piaţa muncii a 200 de tineri cu vârsta între 11 şi 15 ani, elevi ai claselor 5-8 din instituţii de învăţământ rurale ale judeţului Cluj. Programul a cuprins cursuri de limba engleză şi română, ore de informatică, respectiv programe de motivare-informare şi dezvoltare a competenţelor personale şi s-a desfăşurat în paralel în 4 sate diferite: Macău, Sâncrai, Răscruci şi Moldoveneşti.
Implementarea activităţilor proiectului a fost posibilă cu sprijinul financiar al Fundaţiei Soros România.

Aripi pentru Îngeri – Etapa I.

„Aripi pentru Îngeri” este programul de caritate al Asociaţiei Bridge Language Study House. BLSH a organizat prima ediţie în cadrul unei festivităţi de Crăciun în iarna anului 2011, la Casa de Copii Bethesda din Jebucu. Cei 47 de tineri, locuitori ai casei de copii au confecţionat ilustrate de Crăciun şi ornamente pentru brad, au ornat bradul de Crăciun cântând colinde împreună cu organizatorii. Ziua s-a încheiat cu împărţirea cadourilor. Strălucirea şi bucuria din ochii acestor copii au adus magia Crăciunului mai aproape de noi.
Mulţumim pe această cale tuturor clienţilor, sponsorilor, pentru ajutorul oferit în activitatea de colectare realizată pentru aceasta acţiune!

Training Lingvistic pentru Reconversia Profesională a Şomerilor – Ediţia II.

Programul din toamna anului 2011 a constituit o continuare a proiectului cu acelaşi nume implementat în 2010, scopul fiind educarea lingvistică a şomerilor, pentru a le oferi noi şanse pe piaţa forţei de muncă.  Programul a fost finanţat şi de această dată de Primăria şi Consiliul Local Cluj şi organizat de Asociaţia Bridge Language Study House şi a implicat 15 persoane şomere din judeţul Cluj.

Seria de Programe „Noi Şanse

În august 2011, 50 de copii din Călata au luat parte la acest program special, care şi-a propus pregătirea copiilor pentru piaţa forţei de muncă. În urma proiectului au crescut cunoştinţele de limba engleză ale participanţilor, dar şi creativitatea şi educaţia lor culturală a fost dezvoltată. Proiectul a fost finanţat de Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.

Clubul Geniilor – Ediţia I.

Programul “Clubul Geniilor” implementat în primăvara-vara anului 2011 a avut drept scop ocrotirea talentului tinerilor proveniţi din şcolile Clujene în domeniul literaturii şi gramaticii limbii materne. Programul a fost organizat pentru un grup ţintă de 30 de copii maghiari Clujeni şi a cuprins printre altele: cluburi de citire, exerciţii de dicţie, jocuri de rol, vizualizare de filme, programe de dezvoltare a competenţelor de prezentare şi aşa mai departe.
Proiectul a fost susţinut financiar de Fundaţia Oktatásért din Ungaria. Parteneri media: Ziarele Szabadság şi Krónika.

Şcoala Meşteşugurilor Populare

Şcoala meşteşugurilor a avut loc în satul Macău al judeţului Cluj şi a implicat 60 de copii cu vârsta cuprinsă între 7 şi 17 ani. Activităţile au fost organizate la sfârşit de săptămână şi au inclus: cursuri de dans popular şi învăţare a cântecelor populare,  respectiv  un program de educare a meşteşugurilor populare. La finalul programului părinţii şi cunoscuţii participanţilor au luat parte la festivitatea de încheiere, care a inclus atât o expoziţie a lucrărilor meşteşugăreşti realizate, cât şi un spectacol de dansuri populare. Programul a fost organizat cu sprijinul financiar al Fundaţiei Oktatásért din Ungaria.

Anul 2010

Sala de Clasă Mobilă „Bridge

Programul început în luna octombrie 2010 a avut drept scop promovarea şi facilitarea accesului  tinerilor la un mediu educaţional de înaltă calitate. „Sala de Clasă Mobilă” a presupus astfel educarea şi predarea limbii engleze pentru 200 de copii cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani, proveniţi din zone rurale ale judeţului Cluj. Proiectul s-a desfăşurat pe perioada a 8 luni, cuprinzând în total câte 50 de ore de curs în fiecare locaţie şi a fost implementat în paralel în câte două locaţii diferite şi anume în satele Macău şi Săvădisla, respectiv Mera şi Sâncrai. Activităţile au fost finanţate de Fundaţia Soros România.

Şcoala de Duminică pentru Copii Dezavantajaţi

Scopul Şcolii de Duminică a fost oferirea unui program de weekend pentru 40 de copii proveniţi din diferite zone dezavantajate din punct de vedere economic ale judeţului Cluj. Proiectul a combinat activităţile de dezvoltare a creativităţii  copiilor, cu învăţarea meşteşugurilor, jocurilor, dansurilor şi cântecelor populare.  Activităţile au avut loc în satul Macău, în iarna anului 2010 şi au fost finanţate de Fundaţia Communitas.

Training Lingvistic pentru Reconversia Profesională a Şomerilor – Ediţia I.

În luna august a anului 2010 am încheiat cu mare succes prima serie de cursuri intensive de limba engleză oferită pentru 15 şomeri clujeni. Scopul programului a fost educarea lingvistică a grupului ţintă pentru a le oferi noi şanse pe piaţa forţei de muncă.  Programul a fost finanţat de Primăria şi Consiliul Local Cluj şi organizat de Asociaţia Bridge Language Study House.

Perioada 2004 – 2009

Adher – Adopt Your Heritage

Scopul general al parteneriatului Grundtvig desfăşurat în perioada 2009-2011 a fost creşterea întelegerii mutuale şi a dialogului dintre diferite culturi, prin dezvoltarea cunoştinţelor oamenilor asupra patrimoniului cultural şi sprijinirea lor în găsirea unor căi inovative de a accesa moştenirile culturale.
Informaţii suplimentare şi detalii despre proiect se pot găsi pe pagina oficială a proiectului: http://www.adher.mii.lt/.

TUROSPA-TEFL

Parteneriatul Grundtvig TUROSPA-TEFL a fost implementată în perioada 2007-2009. Scopul proiectului a fost descoperirea similarităţilor şi diferenţelor între metodele de predare a limbii engleze ca şi limbă străină în cele 3 ţări partenere: Turcia, Spania şi România. Proiectul le-a oferit de asemenea şansa studenţilor şi profesorilor noştri să studieze pe o perioadă scurtă de timp în centrele partenerilor noştri.

Vowel – Virtual and Open World of European Languages

În cadrul parteneriatului Leonardo da Vinci “Vowel” (2004-2006) am iniţiat şi dezvoltat împreună cu partenerii noştri cursuri interactive de limba engleză, franceză şi spaniolă, care au oferit companiilor şi indivizilor posibilitatea să înveţe aceste limbi  străine cu ajutorul internetului şi intranetului.  De-alungul celor 2 ani de muncă BLSH şi partenerii săi au câştigat o experienţă majoră în dezoltarea materialelor didactice interactive.