5 motive pentru care copiii învaţă o limbă străină mai repede şi mai uşor decât adulţii

Oricine poate observa, iar știința confirmă: copiii au șanse mult mai mari să învețe mai ușor o limbă străină, decât adulții. Mai mult decât atât, ușurința și naturalețea cu care o învață poate crește considerabil, dacă exersează încă de când sunt foarte mici.

Iată motivele pentru care copiii învață o limbă străină mult mai repede decât adulții

Neuroplasticitatea creierului

Fiecare moment de învățare declanșează noi circuite pentru a optimiza performanța creierului nostru, iar conceptul face referire la schimbările neuronale cauzate de stimulii de mediu sau experimentali. Iar cum, inevitabil, plasticitatea creierului scade în timp, procesul de învățare a unei limbi străine este recomandat a fi început la o vârstă cât mai fragedă.

 

Experiența învățării

Spre deosebire de adulți, copiii se bucură atunci când învață ceva, indiferent de domeniu. Nu le pasă dacă o activitate le va îmbunătăți abilitățile motorii sau cognitive, ei își doresc doar să se joace și să se bucure de viață. Această abordare este valabilă și în ceea ce privește asimilarea unei limbi străine, de aceea una dintre cele mai bune metode de învățare pentru copii sunt activitățile  amuzante cum ar fi cântecele sau folosirea unor materiale și activități auxiliare (jucării sau teatru de păpuși). În cazul copiilor, aceste activități distractive funcționează mai bine decât zeci de ore de citit sau scris.

 

Lipsa fricii sau a rușinii în procesul de învățare

Copiii nu se îngrijorează dacă ceea ce spun sau fac este corect sau nu. Fiind dornici să exploreze, preocuparea lor față de acest aspect, scade considerabil. Pentru ei, folosirea unei noi limbi străine este o experiență captivantă, o joacă, nu o corvoadă sau o altă oportunitate prin care își expun abilitățile în fața celorlalți.

 

Susținerea continuă

Cei mici se bucură de o rețea mult mai mare de oameni care îi susțin în procesul de învățare a unei limbi străine: părinții, familia extinsă, profesorii, sunt permanent aproape de copii și le oferă resursele necesare pentru a le facilita învățarea. Astfel,  copiii sunt expuși la o nouă limbă străină pe tot parcursul unei zile, primind sprijin continuu atât la școală cât și acasă.

 

Alocarea timpului necesar

Față de responsabilitățile care copleșesc o viață de adult, avantajul celor mici este că timpul lor gravitează exclusiv în jurul învățării și al jocului. Odată cu înaintarea în vârstă, scuza principală a eliminării activităților noi de învățare este lipsa timpului, pe lângă care se adaugă o serie de roluri pe care ni le asumăm de-a lungul vieții, în timp ce creierul copiilor se află într-un proces continuu de asimilare (fie că sunt la școală sau la grădiniță), iar o nouă limbă străină este doar un alt element surprinzător și amuzant, care nu le îngreunează ziua, ci din contră, le colorează viața.

Concluzionând, dorim să evidențiem ideea că, copiii sunt înconjurați de mult mai multe avantaje decât un adult în procesul de învățare a unei noi limbi străine, dar nu vrem să încurajăm ideea că „este prea târziu să mai învăț ceva la vârsta asta”. Lecția finală este atitudinea copiilor: învață distractiv, cu dorință de explorare, fără frică sau rușine.

 

Echipa Bridge LSH

Lasă un răspuns

By completing this form, you agree to publish your comment. Your email address will not be visible on the post. Please see our privacy policy for more information.

Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *